B96-körkort

Med ett körkort med utökad B-behörighet (B96) får du dra en släp som väger mer än 750 kg i totalvikt. Bilens och släpets sammanlagda totalvikt får då inte vara över 4 250 kg.
4 900
/ från

Två timmar praktisk lektion

Lån av ekipage vid uppkörning

BE-körkort

Med ett körkort med behörigheten BE får du köra personbilar eller lätta lastbilar med en totalvikt på högst 3 500 kg
5 900
/ från

Teoripaket samt syntest

Två timmar praktisk lektion

Lån av ekipage vid uppkörning

Släp utbildning

På Niklas Trafikskola förstår vi att rätt utrustning är nyckeln till framgång – särskilt på vägen. Vår släputbildning är utformad för att ge dig kunskapen och färdigheterna att köra säkert och självständigt med släp.

Oavsett om du planerar att transportera hästar, båtar eller byggmaterial, har vi utbildningen för dig. Våra kurser är skräddarsydda för att passa dina specifika behov och tidplan, och vi ser till att du får den praktiska erfarenheten som krävs för att hantera ditt släp med självsäkerhet.

Vår kurs täcker allt från de grundläggande teorierna till praktiska färdigheter som koppling, backning och parkering med släp. Vi garanterar en heltäckande läroplan som förbereder dig för alla de utmaningar som kan uppstå på vägen.

100 % Elektrisk Upplevelse

På Niklas Trafikskola tar vi ett steg in i framtiden och erbjuder vår släputbildning med 100 % eldrivna fordon. Vi är stolta över att bidra till en grönare framtid och ge våra elever möjligheten att lära sig att köra med släp på ett miljövänligt sätt.

Vår släputbildning görs med en toppmodern, helt elektrisk Volkswagen ID.4 GTX, som kombinerar kraftfull prestanda med noll utsläpp. Du får inte bara lära dig att köra med släp – du gör det också med en av marknadens ledande elbilar.